ERP softwareERP voor service, reparatie en onderhoud voor servicecentra

OND Internet heeft ERP software ontwikkeld die momenteel in 220 bouwmarkten in de BeNeLux wordt gebruikt voor het doorgeven van (garantie-) reparaties aan het service centrum. Fabrikanten die hun garantie-reparaties aanmelden via onze ERP zijn o.a. MIlwaukee, AEG, Ryobi, Stanley. De klant wordt volledige op de hoogte gehouden via meldingen per e-mail of via het klant dashboard waarin de status van de machines kunnen worden opgevraagd.

Onderstaand een overzicht van de functies:

Klantomgeving
- Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
- Invoeren reparatie inclusief alle benodigde gegevens
- Garantie ja of nee
- Maximaal te repareren bedrag
- Overzicht reparaties; garantie, wacht op onderdelen, gereed, etc
- E-mail meldingen met statussen van de reparatie
- Mogelijkheid om bepaalde e-mail meldingen uit te schakelen
- Ontvangen van offertes (goedkeuren, retour met kosten, vernietigen)
- Bestellen van onderdelen of andere producten
- Meldingen in het dashboard van reparatiecentrum (bijv. gesloten vakantie etc)

ERP in het servicecentrum
In het servicecentrum zijn er verschillende afdelingen die met het ERP werken. Onderstaand worden beknopt de functies op de verschillende afdelingen uitgelicht.

(Financiële-) administratie
- Ontvangst van nieuwe reparatiemeldingen
- Overzicht van de statussen van alle reparaties
- Overzicht van de uitstaande offertes
- Overzicht van alle benodigde artikelen die gebruikt worden voor de reparaties
 Per dag wordt er aan de hand van de aangemelde reparaties een overzicht van alle gebruikte artikelen genereerd.
 Handig om de voorraden in het reparatiecentrum op orde te houden.
- Facturatie van reparatie of bestelde artikelen per e-mail, PDF en/of per post
  Garantie-facturen worden verzonden naar de fabrikant
 Reparaties buiten de garantie worden verzonden naar de aanmelder van de reparatie
- Overzicht openstaande facturen, afboeken van betaalde facturen, versturen van herinneringen per e-mail
- Optioneel; betaling per iDeal van de facturen per e-mail
- Aanmaken van creditfacturen op reeds verzonden facturen
- Controleren van afgeronde reparaties en facturen


Werkplek
- Overzicht reparaties per merk, garantie, wacht op onderdelen etc
- Opmerkingen bij gewijzigde statussen zetten
- Afronden van statussen (e-mail naar de klant wordt verzonden)
- Opstellen van een offerte
- Invoeren gebruikte onderdelen en uren
- Afronden reparatie voor verzending

Beheerder
- Heeft toegang tot alle functies
- Opstellen van facturen en offertes
- Afhandelen van bestellingen

Bovenstaand is een beknopt overzicht van het gebruiksvriendelijke ERP systeem.
Voor meer informatie en/of demo kunt u contact met ons opnemen.

 

Volg ons